Dnes jsme s dětmi z 1. třídy prožili kouzelný vánoční den plný radosti, tvoření a objevování tradic. Povídali jsme si o lití olova, házení střevícem nebo krájení jablíčka, kdy hvězdička uvnitř slibuje zdraví a štěstí.
Dnes jsme s dětmi z 1. třídy prožili kouzelný vánoční den plný radosti, tvoření a objevování tradic. Povídali jsme si o lití olova, házení střevícem nebo krájení jablíčka, kdy hvězdička uvnitř slibuje zdraví a štěstí.
Druháčci dnes dokončili svůj prosincový projekt Adventní zvyky.
Během prosince je nejen v obrázkových příbězích navštívila sv. Barbora, sv. Mikuláš a sv. Lucie. Obrázkové příběhy děti četly, kreslily, zpívaly a adventní výzdobu vytvářely. Poslední školní den tohoto kalendářního roku si vybrané zvyky také prožily.
Byl to báječný prosinec.
Ve středu jsme v našem kroužku vaření zakončili rok vánočním pečením .
Děti připravily rohlíčky,perníčky a raffaelo kuličky. Kuchyní se nešla vůně Vánoc a všichni jsme si to naposledy moc užili.
Přejeme Vám všem klidné Vánoce plné pohody a do nového roku hodně zdraví, štěstí a radosti.
Zuzka a Nikola.
Kdo by neznal větu: „Štěstí? Co je štěstí…..?“
V naší škole proběhla inspirativní hodina zaměřená na téma štěstí v 6. a 7. třídě. Vyučování vedly Jana Ledvinová a Daniela Tegtmajerová, které se rozhodly pracovat v tandemu a uplatnit prožitkové čtenářství na úryvek z knihy Štěstí za desetník.
Žáci si pomocí krátkého dokumentu vyvodili téma hodiny – co je štěstí. Následně četli po částech vánoční text a na jeho základě plnili různé úkoly – domýšlení děje, předvídání, co je v krabici, jak příběh skutečně dopadne. Každý úkol se zaměřoval na jiný pohled na štěstí, což umožnilo dětem přemýšlet nad tématem z různých úhlů.
Důležitou součástí hodiny bylo sdílení. Žáci měli příležitost vyjádřit své myšlenky, postřehy a pocity. Kromě toho zaznamenali, co znamená štěstí konkrétně pro ně – zda je to rodina, přátelé, zážitky nebo něco úplně jiného. Díky tomu se hodina stala nejen vzdělávací, ale i osobní.
Tandemové vedení i prožitkové čtenářství je moderní vyučování, které žáky motivovaly k aktivnímu zapojení a přemýšlení. Hodina ukázala, jak lze literaturu a životní témata spojit způsobem, který je pro děti inspirující a přínosný.
Jana Ledvinová, Daniela Tegtmajerová
V rámci dne papírových čepic si žáci 6. a 7.třídy vyzkoušeli tvorbu podle videopracovního postupu.
Výsledkem byla kreativní papírová čepice, nechybělo i vánoční ozdobení.
V úterý 17. prosince se nádvoří naší školy proměnilo v kouzelné místo plné vánoční atmosféry. Děti ze školní družiny si připravily vystoupení Živý betlém, které připomnělo příběh o narození Ježíška.
Krásné kostýmy, hudba a nadšení dětí vytvořily nezapomenutelný zážitek pro všechny přítomné. Po vystoupení si návštěvníci mohli pochutnat na horkém jablku, čaji, vánočce a polévce.
Děkujeme dětem, rodičům i všem hostům za krásné odpoledne a přejeme všem klidné a radostné Vánoce!
Předvánoční týden začal dnem plyšáků. Každý si mohl v pondělí přinést svého oblíbeného plyšáka, takže kromě žáků seděli v lavici také psi, medvědi, koaly a podobná chlupatá zvířena. V některých třídách děti své plyšové mazlíčky malovaly, v jiných si o nich vyprávěly příběhy. Den se skvěle vydařil.
Ivana Pokutová
Ve středu 11. prosince proběhlo závěrečné plavání kurzu v Bublina Postoloprty. Děti si naposledy vyzkoušely všechny plavecké dovednosti, které během výcviku pilně trénovaly, a na závěr obdržely vysvědčení za svou snahu a pokrok.
Rádi bychom srdečně poděkovali paní Lence Říhové a Renatě Bassy za jejich odborné vedení a moc milý přístup k dětem. Díky vám si děti odnášejí krásné zážitky :)
Jazyková kreativita v 6. a 7. třídě
V předvánočním týdnu se žáci 6. a 7. třídy ponořili do kouzelného světa japonské Haiku. Tato krátká básnická forma se stala inspirativním pro tvůrčí projekt, který spojil tradice Vánoc s rozvíjením jazykových dovedností a kreativity.
Příprava na tvoření Haiku
Nejprve si žáci vytvořili zásobu vánočních slov, která využijí při psaní Haiku. Společně tvořili zásobu vánočních slov - podstatná jména (např. stromeček, světýlka, hvězda), přídavná jména (třpytivý, zasněžený, radostný) a slovesa (září, padá, zpívá). Aby se ještě více naladili na sváteční atmosféru, založili výstavku vánočních předmětů – ozdob, sněžítek, zvonečků, figurek…
Následovalo čtení příběhu o sněhulákovi. Žáci příběh poskládali podle smyslu, vymýšleli nadpisy a diskutovali o jeho poselství. Touto aktivitou procvičili schopnost spolupráce a porozumění textu.
Seznámení s Haiku a společná tvorba
Poznali model Haiku – báseň o třech verších s pevným počtem slabik (5-7-5). Třída se pak pustila do společného tvoření. Pomocí připravené slovní zásoby vznikla první Haiku, která zachytila kouzlo Vánoc, zimy:
Sněhulák mlčí,
hvězdy mu šeptají tmu,
vítr ho pohladí.
Vlastní tvorba
Žáci pak tvořili své vlastní vánoční Haiku. Přísně dodržovali pravidla tvorby, mohli čerpat ze slov, která si předem připravili, využít rýmy nebo jen tak volně psát. Své výtvory vystavili ve třídě, kde vznikla krásná výstava plná jedinečných básní. Nyní ji najdete v 1. patře 2. stupně.
Závěr
Tento projekt spojil poezii, tradici a týmovou práci. Vznikly nejen krásné básně, ale také dostala prostor kreativita a radost z předvánoční atmosféry. Jana Ledvinová
V pátek 6.12. proběhl v 5., 6. a 7. třídě v rámci preventivního projektu Všeho s Mírou poslední výukový program, který pro nás připravila organizace White Light z Ústí nad Labem.
© 2025 Základní škola Lenešice, okres Louny, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO