Kdo by neznal větu: „Štěstí? Co je štěstí…..?“
V naší škole proběhla inspirativní hodina zaměřená na téma štěstí v 6. a 7. třídě. Vyučování vedly Jana Ledvinová a Daniela Tegtmajerová, které se rozhodly pracovat v tandemu a uplatnit prožitkové čtenářství na úryvek z knihy Štěstí za desetník.
Žáci si pomocí krátkého dokumentu vyvodili téma hodiny – co je štěstí. Následně četli po částech vánoční text a na jeho základě plnili různé úkoly – domýšlení děje, předvídání, co je v krabici, jak příběh skutečně dopadne. Každý úkol se zaměřoval na jiný pohled na štěstí, což umožnilo dětem přemýšlet nad tématem z různých úhlů.
Důležitou součástí hodiny bylo sdílení. Žáci měli příležitost vyjádřit své myšlenky, postřehy a pocity. Kromě toho zaznamenali, co znamená štěstí konkrétně pro ně – zda je to rodina, přátelé, zážitky nebo něco úplně jiného. Díky tomu se hodina stala nejen vzdělávací, ale i osobní.
Tandemové vedení i prožitkové čtenářství je moderní vyučování, které žáky motivovaly k aktivnímu zapojení a přemýšlení. Hodina ukázala, jak lze literaturu a životní témata spojit způsobem, který je pro děti inspirující a přínosný.
Jana Ledvinová, Daniela Tegtmajerová